BRANDING 2_edited_edited_edited_edited.jpg

Impact

NIEUWE WET & REGELGEVING

''Modeketens moeten oude kleding inzamelen''

De UPV, uitgebreide producentenverantwoordelijkheid voor textiel gaat naar verwachting in op 1 januari 2023.

De UPV gaat gelden voor alle partijen die kleding op de Nederlandse markt brengen. De UPV geldt naast consumentenkleding ook voor bedrijfskleding.

 

Denimtex stimuleert bedrijven om een eigen circulaire economie te creëren met bedrijfskleding. Bekijk het  project  van de ABN AMRO, Circl Paviljoen ter inspiratie.

 

Bent u als bedrijf ook geïnteresseerd? Neem dan  contact  op.
 

lizetbeek.nl_09032021-Gebr.vandergeest-13.jpg
ABN AMRO VEZELS
welcome-to-sdg-sse-sustainable-developme
SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS

''Verantwoorde consumptie en productie''

Sinds 2015 zijn er door de Verenigde Naties (VN) zeventien doelen opgesteld om van de wereld een betere plek te maken in 2030. Ook wel Sustainable Development Goals genoemd (SDG's). De doelen zijn een kompas voor uitdagingen als armoede, onderwijs en klimaatcrisis. 

Denimtex ziet doel 12: verantwoorde consumptie en productie als uitdaging. Die targets die daarbij horen luiden als volgt: 

  • Milieuvriendelijk beheer van chemicaliën en afval gedurende hun levenscyclus 

  • Uitstoot beperken in lucht, water en bodem 

  • Afvalproductie beperken via preventie, vermindering, recycling en hergebruik 

R (3).jpeg
LIFE CYCLE ANALYSE

''Het meetbaar maken van CO2-uitstoot''

De kledingindustrie stoot momenteel meer uit dan de internationale lucht- en zeevaart transport samen. Door de fast fashion groeit de vraag naar goedkope kleding, wat ook de milieu-impact van bijvoorbeeld jeans vergroot. 

 

Denimtex is van mening dat dit anders moet en willen hier iets aan doen door de CO2-uitstoot te verminderen door wanddecoraties van jeans en andere soorten textiel aan te bieden om de levensduur van textiel te verlengen.